Een verzorgde etalage in drie stappen
Je uitstalraam is hét uithangbord van je zaak, want dit is het eerste wat potentiële klanten zien. Het weerspiegelt de identiteit van je zaak en kan je helpen om je van de concurrentie te onderscheiden. Besteed er dus voldoende aandacht aan.
Wat verkoop je? Wat is de identiteit van je zaak? Waarom zouden mensen bij jou moeten binnenstappen? Je hebt slechts enkele seconden om indruk te maken op de voorbijgangers. Maak er dus het beste van! Als een klant een verzorgde etalage ziet, gaat hij er onbewust van uit dat hem binnen net hetzelfde wacht. Besteed dus voldoende aandacht aan je uitstalraam. Veel tijd? Weinig tijd? Ontdek hier onze tips & tricks.
HEB JE 5 MINUTEN TIJD?
HAAL EEN FRISSE NEUS EN BEKIJK JE ZAAK VAN OP EEN AFSTAND!
Check of je etalage en je voorgevel er over het algemeen netjes uitzien. We hebben altijd onze handen vol, maar het is heel belangrijk dat je af en toe wat afstand neemt. Soms zien we de vlekken, de graffiti of het vuil onder de vensterranden niet (meer). De buitenkant is het eerste wat een potentiële klant ziet. Presenteer je zaak dus zo goed mogelijk.
- DE VOORGEVEL: de algemene toestand, zonneschermen, luiken, muren ... Schakel eventueel een schoonmaak- of schilderbedrijf in.
- HET NAAMBORD: de naam moet goed zichtbaar, leesbaar en schoon zijn.
- HET UITSTALRAAM: zorg voor veel licht en houd het netjes. Bel indien nodig een schoonmaak- of schilderbedrijf.
Controleer vervolgens alle informatie aan de gevel.
1. DE OPENINGSUREN EN UITZONDERLIJKE SLUITINGSDAGEN
In deze crisisperiode moeten we ons allemaal aanpassen. Vergeet dus niet een berichtje aan de voordeur te hangen voor je buren of andere mensen die eventueel langskomen. Een voorbeeld: “Uit bezorgdheid om de gezondheid en veiligheid van onze omgeving en van onze klanten in het bijzonder, zijn we momenteel gesloten. We kijken ernaar uit om zo onze deuren zo snel mogelijk weer te openen. In afwachting houden we graag contact via de sociale netwerken.” Voeg zeker ook je profiel(en) toe, zodat de mensen je gemakkelijk vinden online.
2. WELKE BETAALMIDDELEN AANVAARD JE?
Bij je aansluiting heb je een raamsticker ontvangen. Hangt deze goed zichtbaar op, zodat iedereen weet dat je de Edenred-kaart aanvaardt? Heb je een nieuwe sticker nodig, bestel er gerust eentje op MyEdenred. Daar kun je ook de logo’s downloaden om op je drukwerk te zetten en/of online te gebruiken.
3. HET MENU
Voor een restaurant is het essentieel dat de voorbijgangers buiten kunnen zien wat er binnen zoal te verkrijgen is. Heb je een papieren menukaart hangen? Vervang deze dan geregeld, want door het zonlicht of de regen kan deze snel verbleken of beschadigd raken. Kies een klassieke houder of een bord waarop enkel de dagschotel en enkele suggesties staan.
HEB JE 15 MINUTEN TIJD?
WAAROM HERSCHIK JE HET UITSTALRAAM NIET EENS?
Binnen kun je nieuwe producten uitstallen, maar ook wat verlichting of groen. Buiten kun je een stukje van het trottoir gebruiken, bijvoorbeeld met een tafel en een stoel, een bord, een infozuil, struiken, kleurrijke bloempotten, een fiets ... Vandaag is alle buitendecoratie goed om de aandacht van je toekomstige klanten te trekken.
En een vleugje humor werkt ook altijd. Pas wel op dat je de mensen niet shockeert!
Neem een foto en deel hem op je sociale netwerken. Instagram is dé place to be om je mooie vitrine of gevel in de kijker te zetten! Wil je meer weten over hoe je Instagram kunt gebruiken voor je zaak?
HEB JE 30 MINUTEN TIJD?
PLAN DE HOOGTEPUNTEN VAN HET JAAR!
Denk nu al na over de decoratie van je uitstalraam voor de eindejaarsfeesten, Valentijnsdag, Pasen, Halloween, Black Friday … Alle redenen zijn goed om je uitstalraam te versieren en te vernieuwen! Kies voor een illustratie van een professionele schilder of een student grafisch ontwerp. Of ga voor elektrostatische stickers. Een mooi verzorgd uitstalraam in een actueel thema komt je zaak alleen maar ten goede.
IN HET KORT
Praat met je klanten en je team om nieuwe ideeën op te doen voor je uitstalraam. Hoe hebben ze je restaurant leren kennen? Wat verwachtten ze? Wat zouden ze anders doen?
Heb je zelf nog tips voor de handelaars van het Edenred-netwerk? Laat het ons weten!
BEN JE NOG GEEN EDENRED-PARTNER?
Vond je dit artikel leuk?
Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.