Verhoog je zichtbaarheid én dus je omzet
Het success van je zaak hangt de laatste jaren sterk af van hoe zichtbaar je bent. Ook lokaal maakt het een verschil dat je aanwezig bent en mensen de naam van je zaak vaak zien en horen. Met de juiste strategie kan je mensen sneller en eenvoudiger laten weten dat je bestaat. En als je meer zichtbaar bent, vinden klanten je sneller en leidt dat tot meer omzet in de winkel, maar ook online!
Hoe verhoog je je zichtbaarheid?
We beginnen bij de basis. Zorg dat je een Google Bedrijfsprofiel hebt. Het is vandaag dé belangrijkste virtuele etalage van je winkel en een uitstekende manier om jezelf zichtbaar te maken online. Je kan heel eenvoudig een pagina aanmaken op Google MyBusiness en je gegevens toevoegen:
- Contactgegevens,
- openingsuren,
- type diensten,
- links naar je website en sociale media.
Hou ze altijd up-to-date zodat mensen altijd de juiste informatie zien.
SEO in functie van je online zichtbaarheid
Heb je een website? Maak die dan SEO-proof door ervoor te zorgen dat de zoekmachines jou gemakkelijk kunnen ‘lezen’ en in de juiste categorie plaatsen. Door je trefwoorden te optimaliseren en duidelijke, kwalitatieve content te plaatsen, word je sneller opgepikt en kan je een hogere plaats winnen in de zoekmachines.
Online reviews trekken klanten binnen
Motiveer klanten om een online beoordeling achter te laten. Het helpt jou vooruit, want veel mensen vertrouwen op reviews voor ze beslissen om naar je winkel te komen of online een product te kopen. Reageer ook altijd als iemand de tijd en moeite neemt om een review achter te laten.
Go social voor een grotere zichtbaarheid
Kies een of meerdere kanalen die je wil inzetten voor je winkel en wees daar actief op. Een ‘dood’ account kan mensen het idee geven dat je niet meer bestaat en dat geeft een minder goede indruk. Trouwe klanten vinden het vaak fijn om jouw profiel te delen als ze tevreden zijn én ze hebben het gevoel dat je toegankelijker bent. Betrek je community, lancer eens een leuke actie online en bedank je volgers om hun betrokkenheid.
Vind je lokaal netwerk van ondernemers
Ga op zoek naar lokale ondernemers en maak contact, volg ze op je sociale mediakanalen en wees betrokken. Een sterk netwerk zorgt ervoor dat je collega-ondernemers klanten doorverwijzen naar jou. En wie weet kan je eens een leuke actie lanceren samen met hen online voor meer zichtbaarheid.
Aanvaard maaltijdcheques en ecocheques in je winkel
Het aanvaarden van maaltijdcheques en ecocheques in je winkel, trekt klanten aan die daarnaar op zoek zijn. Mensen spenderen gemiddeld meer als ze met hun maaltijdcheques betalen. Als je duurzame producten met ecolabel verkoopt, kan je ook adverteren dat je ecocheques aanvaardt. Mensen zoeken gericht waar ze hun ecocheques kunnen spenderen. Als jij ecocheques aanvaardt voor de producten en diensten die daarvoor in aanmerking komen, kunnen mensen hun vouchers ook bij jou spenderen.
De Edenred-kaart bevat de Mastercard-technologie en de klant kan de kaart toevoegen aan hun Apple Wallet of Google Wallet. Ze is dus helemaal klaar om bij jou gebruikt te worden.
Ben je handelaar, maar aanvaardt je de Edenred-kaart nog niet? Treed toe tot ons netwerk in slechts enkele stappen of contacteer ons voor meer informatie.
Vond je dit artikel leuk?
Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.