80 % van de Edenred-gebruikers wil terug op restaurant gaan

|In de kijker

Edenred begeleidt dagelijks alle handelaars van haar netwerk. Tijdens deze crisisperiode wilden wij je ondersteunen met verschillende initiatieven zoals de verhoging van de limiet voor contactloos betalen naar 50 euro en #HorecaComeback.

Maar daarnaast wilden wij jou ook essentiële informatie geven over de heropstart en een antwoord bieden op de vraag die je je waarschijnlijk al 1000 keer stelde: komen de klanten terug zodra we weer open zijn?

In ons e-magazine dat we eind mei naar de Edenred-kaarthouders hebben gestuurd, peilden we naar hun intenties voor hun steun aan de horeca:

  • tijdens de lockdownperiode, en
  • hun voornemen om naar de horecazaken terug te keren zodra ze weer opengaan.
TIJDENS DE LOCKDOWNPERIODE

Meer dan één persoon op twee bleef consumeren in de horeca. Meer dan de helft via afhaalverkoop en meer dan één op de drie via thuislevering.

ZIJ DIE NIET KUNNEN WACHTEN

Bijna 80 % van de respondenten gaf aan snel opnieuw te willen genieten van een maaltijd in een restaurant.

60% van hen wil weer samen leuke momenten beleven met familie of vrienden. Voor 12,5 % is deze snelle terugkeer naar de restaurants vooral bedoeld om de sector te ondersteunen, terwijl 11 % van de gebruikers zegt dat eten op restaurant hen de mogelijkheid biedt om er even tussenuit te zijn.

Een derde wordt aangetrokken door de terrasjes en nog een derde geeft de voorkeur aan het lokale aspect en zal kiezen voor een adresje dicht bij huis. De overige 40 % zegt geen speciale eisen te hebben.

ZIJ DIE NOG NIET KLAAR ZIJN

Van de mensen die nog geen zin hebben om terug te keren naar een horecagelegenheid, maakt de meerderheid zich nog steeds zorgen over de huidige gezondheidscrisis. Van degenen die deze reden niet noemen, zegt 15 % dat ze bang zijn dat de sfeer zal ontbreken bij de heropening ... Aan jou dus om hen te motiveren en voor de nodige sfeer te zorgen!

Voor 11,5 % van de respondenten zouden promoties of een verlaging van de tarieven hen over de streep kunnen trekken om sneller terug te keren naar de horecasector.

Voor de meerderheid zal vooral het einde van de lockdownmaatregelen en het verdwijnen van voorzorgsmaatregelen zoals plexiglaswanden de sfeer pas echt kunnen veranderen.

Ontdek hoe jij je klanten kunt geruststellen en hen kunt overtuigen om zo snel mogelijk naar je zaak terug te keren.

 

EEN ANDER INITIATIEF VOOR DE HORECA GESTEUND DOOR EDENRED?

Ontdek hoe Edenred het #HorecaComeback-platform heeft ondersteund. Je klanten konden hun waardebonnen betalen met Ticket Restaurant. Bovendien heeft Edenred 20 % extra toegevoegd aan deze bonnen om je cashflow wat te verhogen.

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen