Bezorg je klanten een onvergetelijke ervaring!

|In de kijker

In de horeca is een onvergetelijke klantervaring de sleutel tot succes. Naast de kwaliteit van het eten en de service zijn ook de sfeer en het design van een restaurant cruciaal om klanten aan jouw zaak te binden en een blijvende indruk achter te laten. In dit artikel bespreken we hoe een trendy inrichting en doeltreffende productstrategie het verschil kunnen maken.

 

GA VOOR GEZELLIGHEID

Wanneer klanten je restaurant binnenstappen, is de algemene sfeer het eerste wat ze opmerken. Met een hedendaagse en verzorgde inrichting trek je hun aandacht en voelen ze zich meteen thuis. Elementen zoals de verlichting, het meubilair, de planten of bloemendecoratie, de kleuren en de texturen dragen allemaal bij aan een warme en gezellige sfeer.  

Kies voor trendy decoratie die past bij de identiteit van je restaurant, maar ook bij de smaak en verwachtingen van je doelgroep. Strak en modern, of toch liever rustiek en boho? Wat je ook kiest, het komt erop neer dat je een samenhangende en meeslepende ervaring creëert die je klanten meeneemt naar een uniek universum.

PRIKKEL DE ZINTUIGEN

Decoratie gaat veel verder dan alleen het visuele, want alle zintuigen zijn erbij betrokken. Een oordeelkundig gebruik van muziek, parfum en zelfs texturen kan bijdragen aan een onvergetelijke klantervaring die alle zintuigen aanspreekt. Met een goed gekozen afspeellijst wek je bijvoorbeeld een dynamische en feestelijke sfeer op, terwijl geurkaarsen de reukzin prikkelen en de algemene ervaring een luxueuze toets geven.

Ook de materialen van het meubilair en de accessoires zoals het vaatwerk kunnen een aanzienlijke invloed hebben op het gevoel van kwaliteit en comfort. Als je daarin investeert, komt dat niet alleen je klanten, maar ook je restaurant ten goede: je zet het namelijk in de markt als een luxezaak die bekommerd is om het welzijn van zijn cliënteel.

DE KRACHT VAN EEN MERCHANDISING

Naast de zaalinrichting is ook de merchandising essentieel om een unieke klantervaring te creëren. Aantrekkelijke en overzichtelijke vitrines zetten je aanbod in de kijker en sporen je klanten aan om je menu te ontdekken en nieuwe smaken te proberen. Gebruik visuele elementen zoals foto’s van aanlokkelijke gerechten, en combineer ze met gedetailleerde beschrijvingen om de interesse én eetlust van je klanten te wekken. 

Met een productstrategie kun je ook speciale aanbiedingen, evenementen of meeneemproducten promoten, wat een extra mogelijkheid biedt om meer te verkopen en klanten aan je zaak te binden. Creatieve affiches en aantrekkelijke promoties moedigen klanten aan om regelmatig terug te komen en je restaurant aan te bevelen aan hun vrienden en familie.

 

NODIG KLANTEN UITDRUKKELIJK UIT OM FOTO’S TE MAKEN

Wil je dat je klanten hun ervaring in je restaurant delen? Moedig hen dan aan om daarbij een uitnodigende hashtag te gebruiken of je restaurant te vermelden met een @-mention. Je kunt ook instagramwaardige elementen een plek geven in het interieur: een plantenwand, kleurrijke neonverlichting, ongewone of monumentale decoratie (bijv. een kajak aan het plafond 😉) ... We kunnen de kracht van sociale media niet hard genoeg benadrukken!

Twee voorbeelden van restaurants:

Le Balmoral in Ukkel. “Hier komen de sixties tot leven in een authentieke Hollywood-sfeer, met bankjes in roze en turquoise skai, borden uit email, pin-ups en muziek uit de jaren ‘50, ‘60, ‘70 en ‘80." Le Balmoral, Cute & Instagramable Vintage Restaurant in Brussels, Belgium - YouTube 

Plouf in Woluwe. “Het decor is gebaseerd op het sportieve karakter van het gebouw, met een muursculptuur gemaakt van oude tennisballen, plinten in vintage hout, oude bowlingkegels, kajaks aan het plafond ...”Plouf! La MEGA-BUVETTE / RESTO / BAR (youtube.com)

Wanneer je deze zaken binnenstapt, neem je echt een duik in hun bijzondere universum!

TEN SLOTTE

In de horeca mag je het belang van een trendy inrichting en doeltreffende merchandising dus niet onderschatten. Door in deze aspecten van je onderneming te investeren, onderscheid je je restaurant niet alleen van de concurrentie. Je creëert ook een onvergetelijke sfeer die klanten aan je zaak bindt en voor heel wat positieve mond-tot-mondreclame zorgt. Met een gezellige, stimulerende en meeslepende omkadering kun je elke maaltijd omtoveren tot een volwaardig gastronomisch avontuur voor je klanten.

 

Vertel ons jouw verhalen en ervaringen, we delen ze met plezier. Of beter nog: laten we samenkomen om er een filmpje over te maken 😊

 

WEES ZICHTBAAR!

Zorg er ook voor dat klanten weten dat ze met hun Edenred-kaart kunnen betalen, door stickers op je terminal, kassa en vitrine te kleven. Heb je een nieuwe kit nodig? Vraag die meteen aan via dit formulier.

Digitaal materiaal voor je website of sociale media vind je hier.😉

 

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen