De kracht van online sterren

|Beter verkopen

In onze steeds meer verbonden wereld zijn onlinerecensies en beoordelingsplatforms erg belangrijk voor je restaurant. Door de kracht van die onlinesterren te begrijpen én te benutten, wordt jouw restaurant dé nieuwe hotspot. In dit artikel gaan we dieper in op het belang van onlinerecensies en hun directe impact op de aantrekkingskracht van een restaurant. Ook vertellen we hoe je proactief te werk kunt gaan om meer klanten aan je zaak te binden.

 

DIRECTE INVLOED OP AANTREKKINGSKRACHT

Onlinerecensies en beoordelingsplatforms zoals TripAdvisor, Yelp, Google Reviews en sociale netwerken spelen een cruciale rol in de zichtbaarheid en aantrekkingskracht van restaurants. Potentiële klanten nemen namelijk vaak een kijkje op zulke platforms wanneer ze beslissen waar ze uit eten gaan. Positieve recensies kunnen hun keuze dan sterk beïnvloeden. Een restaurant met een hoge score en lovende recensies zal dus sneller nieuwe klanten aantrekken dan eentje met weinig of negatieve feedback.

Onlinerecensies doen dienst als digitale mond-tot-mondreclame en helpen je om je zaak te onderscheiden van de concurrentie. Volgens een recent onderzoek van Edenred over restaurantbezoeken raadpleegt maar liefst 53 % van de Edenred-gebruikers onlinerecensies alvorens een restaurant te kiezen.

 

 

BEHEER VAN ONLINEREPUTATIE & CONTINUE VERBETERING

Onlinerecensies helpen je ook je reputatie proactief te beheren. Door te reageren op positieve én negatieve feedback, laat je zien dat je om de mening van je klanten geeft en bereid bent om stappen te ondernemen om je service te verbeteren.

Als je professioneel en beleefd reageert op een negatieve recensie, zet je een ongunstige ervaring om in een kans om verbeteringen door te voeren en de klant aan je zaak te binden. Je kunt die klant ook een kortingsbon of een gratis aperitiefje aanbieden om hem terug naar je zaak te lokken.

Onlinerecensies bevatten waardevolle feedback die je helpen om je diensten en producten te verbeteren. Zo weet je op welke sterke punten je zeker moet blijven inzetten en ontdek je wat er voor verbetering vatbaar is.

 

ONTWIKKELING VAN EEN COMMUNITY VAN TROUWE KLANTEN

Beoordelingsplatforms helpen je een community van trouwe klanten uit te bouwen en in stand te houden. Door tevreden tafelgasten aan te moedigen om een recensie achter te laten (bijvoorbeeld met een QR-code op tafel of aan de kassa), versterk je je vaste klantenbestand en trek je dankzij de aanbevelingen tegelijkertijd nieuwe klanten aan.

Onze suggestie van de dag: een getrouwheidsprogramma met beloningen voor een positieve beoordeling kan meer klanten aanmoedigen om hun ervaringen te delen.

 

BETERE POSITIE IN ZOEKRESULTATEN

Onlinerecensies helpen je restaurant ook op het vlak van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Bij de rangschikking van zoekresultaten houden zoekmachines zoals Google namelijk rekening met het aantal recensies én de kwaliteit ervan.

Een restaurant met veel positieve beoordelingen verschijnt dus hoger in de zoekresultaten van Google, waardoor het beter zichtbaar is en meer klanten kan aantrekken.

 

 

Kortom, op een competitieve markt zijn deze tools absoluut onmisbaar. Door goed om te gaan met recensies en ze naar behoren te modereren, vergroot je je zichtbaarheid online en help je je zaak duurzaam te groeien.

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen