Duik in de digitale wereld ...

|Beter verkopen

In dit digitale tijdperk is innovatie de sleutel tot succes. Aangezien technologie niet meer weg te denken is uit ons dagelijkse leven, dringt een digitale transformatie zich op. Ontdek hoe deze ommekeer je onderneming niet alleen helpt te moderniseren, maar ook naar een hoger niveau tilt!

DE UITDAGINGEN VAN DE DIGITALE TRANSFORMATIE  

Digitaliseren kan intimiderend zijn, vooral als je een gevestigde, traditionele waarde bent. Met deze uitdagingen hou je maar beter rekening:

  1. Initiële investering: Voor (sommige) digitale oplossingen moet je een grote som geld op tafel leggen. Voor de hardware, de software en de opleiding van je personeel bijvoorbeeld.
  2. Aangepaste werkwijze: Wie digitaliseert, moet vaak ook zijn operationele processen en voorraadbeheer bijsturen. Bovendien heeft je personeel misschien een opleiding nodig om bij te blijven.
  3. Gegevensbescherming: Nu we met z’n allen steeds meer online doen, wordt gegevensbescherming een belangrijk aandachtspunt. Handelaars moeten dan ook maatregelen treffen om gevoelige informatie van hun klanten en bedrijf te beschermen.

 

EEN NIEUWE TIJDPERK VOL MOGELIJKHEDEN  

Desondanks biedt de digitale transformatie oneindige en innovatieve mogelijkheden. We zetten er een paar op een rijtje.

Extra klanten

Door online aanwezig te zijn, kun je nieuwe klanten bereiken en inspelen op de veranderende voorkeuren van de consument. Onlinebestellingen en thuislevering aanbieden is daar maar één voorbeeld van. Stel je voor dat jouw klanten vanuit hun luie zetel hun lievelingskostje kunnen bestellen, of zelfs hun bestelling kunnen afstemmen op hun dieetwensen – vingervlug op hun smartphone!

Om dat mogelijk te maken, ondersteunt Edenred je met een waaier aan mogelijkheden om maaltijdcheques online te aanvaarden. Daarvoor werken we samen met voorkeurspartners zoals deliveroo en Uber Eats voor afhaal- of bezorgmaaltijden, slagersonline of bakkersonline voor artisanale slagers en bakkers, en Phenix voor je onverkochte producten (en om voedselverspilling tegen te gaan).

Heb je een webshop? Sluit je dan aan bij ons e-commercenetwerk! Kortom, de oplossingen zijn eindeloos!

 

Een nog betere ervaring voor klanten

Door mee te stappen in de digitale transformatie, kun je je klanten een unieke ervaring bieden. Menu’s digitaliseren met een QR-code op tafel? Je klanten mobiel laten betalen met Google Pay of Apple Pay? Getrouwheidsprogramma’s via een app (in plaats van een fysieke kaart)? Tools om producten aan te bevelen of specifieke/thematische e-mailcampagnes op te zetten? Er is zoveel mogelijk!  Door te focussen op personalisatie en gebruiksgemak, kun je een sterkere band opbouwen met je klanten en hen aanzetten om terug te komen.

WIST JE DAT ...

...steeds meer mensen gebruiken hun Edenred-kaart enkel nog in digitale vorm via Apple Pay of Google Pay op hun smartphone of smartwatch!

Een frisse wind door je interne processen

Een digitale transformatie blijft niet beperkt tot de klantervaring. Ze kan ook je interne processen radicaal veranderen. Van voorraadbeheer in de cloud tot tools voor gegevensanalyse in real time: met de hulp van zulke systemen stroomlijn je elk proces en neem je doordachte beslissingen die je efficiëntie en winst opkrikken. Manueel je inventaris tellen of raden welk gerecht het populairst is? Die tijden zijn voorbij! Met de technologie als bondgenoot heb jij de teugels in handen. Zo neem je zakelijke beslissingen die beter onderbouwd zijn!

 

MET DEZE TIPS HAAL JE ALLES UIT DE BESCHIKBARE MOGELIJKHEDEN.

  1. Breng in kaart wat je nodig hebt: ga na op welke vlakken digitaliseren je onderneming de meeste toegevoegde waarde kan bieden: dat kan gaan van order- of voorraadbeheer tot klantenbinding.
  2. Investeer in oplossingen op maat: zoek digitale oplossingen die gericht inspelen op de behoeften van je onderneming en je klanten. Houd daarbij rekening met factoren zoals gebruiksvriendelijkheid, veiligheid en rentabiliteit.
  3. Betrek je team: betrek je personeelsleden bij de digitale transformatie door hun een gepaste opleiding te geven en hen aan te moedigen hun steentje bij te dragen met hun ideeën en expertise.
  4. Blijf flexibel: de digitale transformatie is een continu proces. Blijf openstaan voor veranderingen en nieuwe mogelijkheden, en speel snel in op marktontwikkelingen en de behoeften van klanten.

 

Je merkt het al, dit is geen voorbijgaande trend – het is de toekomst. Door de digitalisering efficiënt en innovatief aan te pakken, speel je met je onderneming eerste viool in je sector en blijf je competitief op een markt die voortdurend verandert. Of je nu een klein, lokaal bedrijf of een gerenommeerde restaurantketen bent, het is tijd om de kansen te grijpen die deze transformatie te bieden heeft. Want wie doeltreffend inspeelt op de behoeften en verwachtingen van een cliënteel dat zich steeds meer in de digitale wereld begeeft, boekt gegarandeerd succes. Waar wacht je nog op?  

 

Heb je een positieve ervaring die je wilt delen met de andere handelaars in het Edenred-netwerk? Laat het ons weten!

 

 

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen