De magie van kerst in jouw zaak

|Beter verkopen

Hoewel online shoppen steeds belangrijker wordt in de kerstperiode, kun je je als fysieke winkel zeker nog onderscheiden bij klanten die zich maar wat graag laten verleiden door de magie van de feestdagen: muziek, lichtjes, versieringen, geuren ... Maak dus een prachtigekerstetalage, hul je winkel in kerstsfeer en trek de aandacht!

STEM JE KERSTETALAGE AF OP JE ACTIVITEIT

Welke stijl je ook verkiest, het belangrijkste is dat je kerstdecoratie is afgestemd op je identiteit, je producten en je doelgroep. Alleen zo moedig je klanten aan om je zaak binnen te wandelen.

Zoals bij elke marketingoperatie schuilt er ook achter kerstversiering een heuse strategie. Het is namelijk de bedoeling dat je de juiste mensen aantrekt en aan je zaak bindt. En vergeet vooral niet dat de magie pas echt compleet is als je zaak zowel aan de binnen- als aan de buitenkant is versierd!

 

Drie belangrijke elementen voor een leuke kerstetalage

  • Verlichting In de winter is er minder daglicht. De verlichting in je etalage zal dus veel aandacht trekken. Ga wel voor energiezuinige en milieuvriendelijke ledlampjes en -slingers.
  • Vormgeving Zorg voor een goede balans tussen decoratie en uitgestalde producten, zonder je etalage al te vol te zetten of te overdrijven met kleuren. Ook raamstickers of geschilderde decoraties zijn een goed idee.
  • Animatie Een etalage met bewegende decoratie trekt sneller de aandacht van voorbijgangers. Denk bijvoorbeeld aan een kerstman, sneeuwpoppen, herten ... Daarnaast kun je leuke extraatjes aanbieden in en rond je winkel, zoals proeverijen of kerstgezangen.

 

STAL JE KERSTPRODUCTEN UIT

Met kerstdecoratie kun je ook je producten onder de aandacht brengen, zoals speciale eindejaarscollecties, producten die meestal in kleinere aantal worden verkocht of die gemakkelijker aan de man te brengen zijn tijdens de feestdagen. Geef ze dus gerust een plekje in je etalage en reik voorbijgangers zo cadeau-ideeën aan.

Je kunt ervoor kiezen om je producten individueel of in doosjes te presenteren, of ze net te accentueren in een speciale kerstverpakking. Of stel producten uit verschillende prijsklassen tentoon. Op die manier spreek je zoveel mogelijk mensen aan.

Zorg ervoor dat klanten binnen niet alleen de uitgestalde producten terugvinden, maar ook andere producten. Bied je klanten de best mogelijke ervaring voor ze naar de kassa trekken en plaats complementaire producten of cadeautjes dicht bij de kassa.

Dit is ook het moment bij uitstek om na te gaan of in je etalage of aan de kassa duidelijk te zien is welke betaalmethoden je aanvaardt. De Edenred-kaart bijvoorbeeld.

ZIJN JE BORDJES EN STICKERS VAN EDENRED GOED GEPLAATST EN UP-TO-DATE?

Zo lok je snel gebruikers van de Edenred-kaart naar je zaak.

Sinds enkele maanden zetten we in op een unieke raamsticker. Heb je die nog niet? Bestel hem dan samen met je kassastickers via MyEdenred.

Daar kun je trouwens ook het Edenred-logo en andere afbeeldingen (promokit) downloaden om op je drukwerk te zetten en/of online te gebruiken!

We zijn razend benieuwd naar hoe creatief jouw kerstetalage er zal uitzien! Mail dus zeker een foto naar Affiliatepromo-BE@edenred.com!

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen