De weg naar succes van Bicyclic met Edenred Eco

|Jij hebt het woord

Alternatieve vervoermiddelen staan hoger op de agenda dan ooit. Voor Bicyclic, onder leiding van B2B & Marketing Manager Felix Mockel, is dit dan ook het ideale moment om voortaan Edenred Eco te aanvaarden. Met een netwerk van dertien winkels in Wallonië en Brussel , en één vestiging in Zemst, dicht bij Mechelen, is Bicyclic een bekende naam onder de fietsenwinkels. Naast de verkoop van fietsen en accessoires biedt de keten een onderhoudsservice aan via erkende werkplaatsen, en via Bicyclic Lease kunnen klanten bij hen een fiets leasen.

Wie door de deur van een Bicyclic winkel stapt, komt terecht in een wereld waar je alles vindt wat je als fietser nodig kunt hebben. Een elektrische stadsfiets, een vouwfiets, een racefiets van carbon of liever een mountainbike? Accessoires in alle soorten en maten? Bicyclic heeft het. Dankzij die variatie, de kwaliteit van hun producten en het enthousiasme en de expertise van het personeel is Bicyclic een echte onestopshop voor fietsers. 

 

Felix Mockel vertelt dat de ecocheques van Edenred aanvaarden mooi past bij de missie van Bicyclic: de liefde voor de fiets delen op een familiale, professionele en duurzame manier. Bovendien zijn klanten dankzij de cheques sneller geneigd om te kiezen voor groene vervoermiddelen.

 

Dankzij het eenvoudige installatieproces en de efficiënte interne communicatie werd Edenred Eco probleemloos geïntegreerd in het kassasysteem. Zo kan Bicyclic zijn milieubewuste klanten voortaan nog beter van dienst zijn.

Ook de samenwerking met Traxio en Edenred heeft haar vruchten afgeworpen: bij deze partners krijgt Bicyclic een voorkeurstarief als ruggensteuntje voor hun inzet voor het milieu. Het promotiemateriaal van Edenred staat binnenkort online en in de winkels om de aandacht van nieuwe klanten te trekken, zonder de verzorgde inrichting van de verkooppunten te verstoren.

De populairste aankopen met ecocheques bij Bicyclic weerspiegelen hoe uiteenlopend de wensen van hun klanten zijn: van fietsen tot kleding, helmen, sloten en lampjes. Die toppers, die zorgvuldig geselecteerd zijn op basis van hun kwaliteit en hun meerwaarde op het vlak van duurzame mobiliteit, worden in de schijnwerpers gezet met een innovatieve communicatie- en designstrategie.

 

 

De klanten van Bicyclic zijn enthousiast over de mogelijkheid om met ecocheques te betalen. Sommigen waren blij verrast met deze nieuwe optie, anderen waren al goed op de hoogte, maar daarom niet minder tevreden. Felix benadrukt dat goed communiceren de sleutel tot het succes van de ecocheques is: hoe meer je erover praat en de klanten er attent op maakt, hoe meer je verkoopt. Bovendien besteedt Bicyclic veel aandacht aan duidelijke interne communicatie via e-mail en videovergaderingen.

Felix Mockel raadt de andere Traxio-handelaars volmondig aan om de Edenred-kaart te aanvaarden. Niet alleen omdat ze zo gebruiksvriendelijk is, maar ook omdat ze klanten aanzet om te kiezen voor groene vervoermiddelen.

Kort samengevat ervaart Bicyclic de samenwerking met Edenred als positief en efficiënt. Vooral het persoonlijke contact en de snelle opvolging van Edenred worden erg gewaardeerd. De nieuwe naam, Edenred Eco, is volgens Felix Mockel trouwens een slimme zet: hij is korter, duidelijker en staat onmiskenbaar voor duurzaamheid en innovatie!

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen