Toon je liefde voor lokale producten!

|Trends

Kiezen voor lokale producten is de voorbije jaren een grote trend geworden in de voedingswereld. Consumenten maken zich steeds meer zorgen over wat ze eten: waar komt het vandaan, is de kwaliteit wel goed genoeg, wat met het milieu?

Je hebt onze jaarlijkse FOOD-enquête vast zien passeren!

Heb je ze nog niet ingevuld? Wacht dan niet te lang.

Ze staat nog open tot eind september.

 

>>Hier is de link naar de enquête.

 

Bedankt voor je deelname!

JE BENT BETROKKEN, TOON HET

In dit artikel belichten we hoe je dit engagement kunt inzetten om lokale producten te promoten en de aandacht van Belgische consumenten te trekken:

 

Werk samen met lokale producenten

Ga op zoek naar producenten in je streek en ga een samenwerking aan. Zet die samenwerkingen in de verf op je website, op je sociale media en in je marketingmateriaal. Zo toon je dat je de lokale economie actief ondersteunt.

Geef deze lokale producten een glansrol in je menu

Stel een speciaal menu samen waarin je de lokale producten verwerkt. Vermeld duidelijk de herkomst van de ingrediënten en vertel het verhaal van de producenten. Zo schep je een emotionele band met je klanten.

Met die strategieën toon je je engagement voor lokale producten en trek je je klanten over de streep om er ook voor te kiezen.

Je versterkt je merkimago en draagt actief bij aan de lokale economie.

Organiseer thema-evenementen

Organiseer evenementen om hulde te brengen aan de lokale producten. Wat dacht je bijvoorbeeld van een degustatie van streekwijn of kraampjes met streekproducten in je zaak? Zo maak je klanten bewust van het belang van lokale producten en wek je hun belangstelling.

Werk samen met lokale verenigingen

Sluit je aan bij organisaties of lokale initiatieven die streekproducten ondersteunen. Neem deel aan evenementen, sponsor initiatieven of organiseer kookworkshops om je expertise te delen.

Profiteer van sociale media en online marketing

Deel de verhalen en foto’s van lokale producenten met wie je samenwerkt op je sociale media. Maak boeiende content over lokale producten en gebruik slimme hashtags om de aandacht van lokale consumenten te trekken.

Werk met promoties en speciale aanbiedingen

Maak je klanten warm voor lokale producten met promoties en speciale aanbiedingen. Dat kan met kortingen, speciale menu’s of dagmenu’s, of met getrouwheidsprogramma’s in het teken van die producten.

Licht je personeel en klanten voor

Informeer je personeel over het belang van lokale producten. Moedig ze aan om die informatie met klanten te delen. Hang informatie over de lokale producten uit in je zaak. Zo zien klanten meteen hoe betrokken je bent.

 

Vond je dit artikel leuk?

Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.

Bedankt voor het delen van uw mening met ons.

  • Dit artikel delen