Tweedehands, een niet te missen kans!
De tweedehandsmarkt is vandaag de dag een echte zakelijke kans voor de handelssector. Natuurlijk moet zij haar sporen en haar economisch en ecologisch model vinden, maar dit is de nieuwe consumententrend.
WAT MOTIVEERT CONSUMENTEN ?
Consumenten passen zich aan en veranderen hun consumptiegedrag. Naast een economisch aspect en een bijzondere aandacht voor koopkracht, maken tweedehands producten ook deel uit van een sterk actueel streven naar duurzame en ecologisch verantwoorde consumptie. Er wordt trouwens steeds meer gesproken over de circulaire economie.
GOED OM TE WETEN : En als je weet dat al 59 % van de Belgen regelmatig tweedehands koopt, kun ook jij niet achterblijven, toch?
EEN DEUGDELIJKE AANPAK
Tweedehands is een deugdelijke aanpak die merken en detailhandelaars ertoe aanzet zichzelf opnieuw uit te vinden en mee te zijn. We geven enkele voorbeelden.
- de verkoop van gereviseerde producten met of zonder kwaliteitslabel
- een aankoopbon voor het retourneren van een gebruikt product in goede staat
- een tweedehands ruimte in de winkel of een e-commerce site
- …
Dit zorgt ook voor het imago van een geëngageerd en verantwoordelijk bedrijf dat evolueert met de consumptiegewoonten.
WIST JE DAT ?
Alle tweedehands producten kunnen ook gekocht worden met ecocheques. Die extra koopkracht voor Belgische werknemers is bedoeld om de consumptie van duurzame producten en diensten op lokaal niveau aan te moedigen. Meer weten.
BEN JE NOG GEEN EDENRED-PARTNER?
Vond je dit artikel leuk?
Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.