Onlinebestellingen
Een onlinebestelplatform maakt je het leven doorgaans gemakkelijker. Je vermijdt wachtrijen, op de drukste uren verloopt alles veel vlotter, je werkt efficiënter, je omzet krijgt een stevige boost … Maar je trekt er ook nieuwe klanten mee aan. Vooral mensen die graag alles via hun smartphone regelen en alle voordelen ervan optimaal benutten.
In een crisissituatie, zoals vandaag, kan een afhaal- en/of leveringsdienst erg interessant zijn om de financiële schade zo veel mogelijk te beperken. Voor andere ideeën raadpleeg je de volledige gids.
Je kunt je volledige menu aanbieden of kiezen voor een tiental populaire producten. Dat tweede werkt namelijk misschien iets makkelijker.
Ken je alle onlineplatformen waarop je Ticket Restaurant-maaltijdcheques kunt aanvaarden?
AFHAALDIENST
Een online bestel- en afhaaldienst in de winkel kan alle handelaars interesseren, of hij nu restauranthouder, tariteur, slager of bakker is, … Ticket Restaurant werkt trouwens samen met de platformen bakkersonline.be en slagersonline.be, twee grote spelers in de lokale handel in bakkerij- en slagerijproducten in België.
Je kunt ook opteren voor een eigen besteldienst: per telefoon, via het internet, per e-mail …
LEVERINGSDIENST
Leveringen aan huis zijn bijzonder populair. De vraag blijft maar stijgen, en daar zit de oproep #blijfinuwkot zeker voor iets tussen. Maar ook de komende jaren zal deze trend zich doorzetten.
Sluit je dus aan op een onlinebestelplatform dat al een ruim publiek en een groot (communicatie)bereik heeft, zoals Uber Eats of soortgelijke initiatieven.
Of kies voor een eigen leveringsdienst. Je moet dan wel zelf op zoek gaan naar koeriers en dit boven op je gewone activiteiten in goede banen leiden.
NIET VERGETEN: DE VERPAKKING
Een tweede belangrijke kostenpost van een leveringsdienst is de verpakking van je gerechten. Wegwerpmateriaal of recycleerbaar? In plastic of karton? En wat kost het?
Als je gaat voor takeaway, vraag dan je klanten om hun eigen potjes mee te brengen. Inderdaad, dat kan gerust nu we allemaal milieubewuster gaan consumeren! Maar voorzie toch enkele verpakkingen, zodat je ook klanten zonder eigen potjes kunt bedienen.
Bij levering aan huis moet je je producten uiteraard verpakken … Denk hierover dus goed na! Klik door naar het volgende nummer voor al onze tips omtrent verpakkingen en zichtbaarheid!
Geef je klanten zo veel mogelijk opties om van je lekkere gerechten te genieten. En bied hen de mogelijkheid om ook hun onlinebestellingen met hun Ticket Restaurant maaltijdcheques te betalen! Meer info hier.
BEN JE NOG GEEN EDENRED-PARTNER?
Sluit je in een paar klikken aan op het Ticket Restaurant-netwerk.
Vond je dit artikel leuk?
Neem de tijd om te klikken om uw mening met ons te delen en maak onze volgende artikelen nog relevanter voor uw behoeften.